Targoncatörténelem IV. - Still

A Still története a nagy targoncagyártókhoz hasonlóan az elmúlt század első felében kezdődött.

A Still története a nagy targoncagyártókhoz hasonlóan az elmúlt század első felében kezdődött. Hans Still 1920-ban alapította meg villanymotorok javítására fókuszáló cégét Hamburgban. A város nagy átalakuláson esett át a századfordulón, és az ipari központok sorába illeszkedett be.

A mindössze 22 éves cégtulajdonos célkitűzésének középpontjában a gyors szervizszolgálat állt. A szolgálatra kész szemléletnek köszönhetően fejlesztésekre is sor került. Az alapítás utáni években áramfejlesztő eszközökkel jelentkeztek, amelyek közül a Matador volt a legelterjedtebb.

 

 

 

 

A vállalat a villamosságra fektette a hangsúlyt, és a harmincas években saját gyártmányú sínautóval léptek a piacra. A harmincas években egy újabb világháború készült kitörni, amely a Still gyártását is átalakította. A hadiipar számára vállaltak termelést, és a munka mellett arra is gondot fordítottak, hogy a dolgozóknak közös kirándulásokat és csapatépítő programokat szervezzenek.

A németek világháborús veresége számtalan német cég csődét jelentette, köztük Hans Still vállalkozását is. 1945-ben kezdték meg az újjáépítés az akkori lecsökkent 500 fős létszámmal.

 

 

1946-ban teljes gőzzel az új gyártmányok kifejlesztésén dolgoztak. Az EK 2000 típusú villamos targonca közel 2 tonnát bírt el, és egy-két éven belül a német államvasutak is alkalmazták. Emellett a háromkerekű Muli Mobil az ipari termelés számára jelentett nagy segítséget.

 

 

Az ipari járművek mellett nagy gondot fordítottak a karbantartásra, és Volkswagen típusú autókkal tudtak egyre gyorsabb segítséget nyújtani a partnereiknek. A szervizszolgálat mellett a legnagyobb fejlődést az első emelővillás targonca legyártásának köszönhették.

 

 

Az ötvenes években a Still azon cégek közé tartozott, amelyek gyorsan és jelentős eredményeket felmutatva tudott talpra állni a válságból. Termékeiket nemcsak hazai, de világszerte keresték és alkalmazták.

A hatvanas-hetvenes években a gyártás új szintre lépett, amikor is felhagytak a villanymotorok gyártásával, és a környezetkímélő megoldásokat részesítették előnyben. A számítógépek megjelenését a Still sem hagyta figyelmen kívül és az elsők között alkalmazta a gyakorlatban,illetve elkezdték használni az automatizált gyártóberendezést.

 

 

 

A németországi gyártelepek létrehozása (Bréma, München), a gyártókapacitás fejlesztése és korszerűsítése, illetve a külföldi partnerhálózat létrehozása látványos forgalomnövekedéshez vezetett.

A 90-es évek elején végbemenő politikai és gazdasági változások okán lehetőség nyílt a kelet felé való terjeszkedésre, így jöttek létre Magyarországon, Csehországban és Lengyelországban a leányvállalatai.

 

Elérhetőségek



Nyitvatartás

  • Hétfő - péntek: 7:30 - 16:00